Selamat Datang ke Blog Mamatuk

Blog nie ambo setup untuk semua adik beradik dan sedara mara yang nak tahu status kesihatan Ma kita. Tapi diselitkan juga cerita2 lain yang dekat dihati ambo. Jadi terima kasih kerana concern anda semua dan melawat blog ini. Kalu ada salah silap maaf deh.

Monday, October 22, 2012

Travelog haji - Cuaca nyaman mendatang

Sekarang ni ambo diatas bumbung masjidil haram menunggu isya.  Cuaca amat nyaman dengan kepanasan 27c ke 37c.  Sekarang ini sekitar 30c.  Walaupun dikira panas tapi dengan humidity yang kering ia amat nyaman sekali.  Buat pertama kali semalam hujan lebat menimpa kota Mekah.  Ini membuat cuaca semakin mendingin.
Diatas bumbung pun jamaah penuh dan ketat sekali.  Tapi situasi diatas ini lebih relax dan informal dengan jammah berkumpul bercerita dan bertukar khabar.  Bagi jemaah malaysia amat susah mendapat berita berita terkini mengenai situasi haji disini.  Oleh itu banyak khabar2 dan khabar2 berangin yang dibawa.  Ini terutama cerita orang sesat, orang hilang, orang dilarikan orang jan jenayah terpencil.  Eloklah dibuat satu website khas untuk jemaah supaya peka terutama situasi di mekah dan jemaah malaysia.
Looks like everybody is enjoying themselve on this roof top.  Salam.

No comments:

Post a Comment