Selamat Datang ke Blog Mamatuk

Blog nie ambo setup untuk semua adik beradik dan sedara mara yang nak tahu status kesihatan Ma kita. Tapi diselitkan juga cerita2 lain yang dekat dihati ambo. Jadi terima kasih kerana concern anda semua dan melawat blog ini. Kalu ada salah silap maaf deh.

Wednesday, April 20, 2011

An empty chair

Kerusi kosong di dapur rumah bukit marak ini membawa penuh kenangan. Nostalgia sungguh ambo bila tengok kerusi ini. Seolah olah masih ada tuan nya yang duduk tersenyum mempelawa makan...'makei rei..'. Kalau tuan kerusi ini tahu ambo balik yang pastinya ada atas meja gulai kerutuk ayam kampung kegemaran ambo. Kalau hari raya pula yang pastinya ada tapai beras daun getah. Dengan tiada nya mok pastinya keadaan tidak akan seperti dulu lagi...things now change.

The house suddenly have different feel to it...physically nothing change.. but suddenly it feel awkward..as though now the house belongs to somebody else. Yes it is still a house..but it is not home like it used to be. This empty chair will never be filled again like before...there will never be again 'makei rei'...things has changed forever.

No comments:

Post a Comment